Hledání venku – na zahradě, v parku, v lese podle obrázku je aktivita vhodná pro malé předškoláky, hlavně tedy v tomto konkrétním pojetí. Dá se ale vymyslet jednodušší varianta pro batolata i složitější varianta pro školáky. Aktivita je vhodná i na delší výlety, kdy je pouhá chůze z místa A do místa B pro děti nudným zážitkem.
Děti u nás tráví hodně času venku a dokáží se samy zabavit na velkou část dne. Je proto škoda táhnout je domů kvůli nějakým vzdělávacím aktivitám, daleko lepší je vymyslet nějaké venkovní (nebo ty domácí prostě vzít ven). Toto je jedna z nich.
Starší (šestiletá) to měla během chvilky, mladší (čtyřletý) se na to v polovině vykašlal, protože si s ním přišel hrát (tříletý) kamarád. Ten to chtěl vyzkoušet také, ale než jsem mu stihla nakreslit vlastní předlohu (poloviční kvůli úspoře času), stejně ztratil zájem. Inu, mladšímu to nabídku později znovu a starší vymyslím něco složitějšího a budu muset vybrat i vhodnější čas. Člověk se z těmi dětmi pořád učí. 🙂
Co potřebujete:
- plato/krabičku od vajec,
- papír, tužku, pastelky a lepidlo na výrobu předlohy.
Příprava:
- Na čtvrtinu papíru nakreslete tabulku o počtu políček podle velikosti zvolené krabičky.
- Do každého políčka nakreslete jednu věc ze zahrady/parku, kterou tam dítě určitě najde.
- Jednotlivé věci můžete doplnit o požadovaný počet.
- Papír vlepte do krabičky.
- Dítěti vysvětlete, co po něm chcete a případně si ujasněte pravidla.
Pravidla:
Pro inspiraci tady uvádím naše pravidla.
- Lístky a jehličí najděte spadané, netrhejte je ze stromů.
- Netrhejte okrasné květiny (věděli, co to znamená).
- Vymyslete, jak mi předat plnou krabičku i s broukem (ten samozřejmě po chvilce uteče). Nesmíte mu ale ublížit.
- Hledejte takové věci, aby se vám do jednotlivých přihrádek vešly v udaném počtu.
- Dodržujte políčka podle zadání.
Vhodný věk:
- V tomto pojetí je to aktivita vhodná zejména pro předškoláky, v menším rozsahu pak i pro starší batolata a naopak ve složitější verzi nebo ve složitějším terénu dá i něco mladším školákům.
Co si dítě procvičuje:
- práci a orientaci v terénu,
- soustředěnost.
Zkoušeli jste něco podobného?
Bavilo vaše děti hledání podle obrázku?
Neznám, nějak jsem se mlýnům vyhýbala. / nikoliv úmyslně !! /
Jako nejzásadnější a pro mne nejdůležitější technickou památku jsem neviděla u nás v České republice, ale minulý rok na Madeiře.
Celý ostrov je propojený kanály, levádami, kde se z oblastí nadbytku vody stahuje životodárná kapalina tam, kde je jí nedostatek.
Voda, čtyři písmenka, která jsou o životě. A tam je jí dostatek, díky technickému propojení kanály, které je staletí opečovávané a udržované.
Fascinuje mne, jak dokáže někdo hospodařit s vodou, my jsme to prokaučovali. Zrušili jsme remízky, lesní potůčky, svádíme vodu z velkých ploch továren do kanalizace a stále brečíme, že jí je nedostatek.
Tohle hospodaření a tahle technická památka na mne zapůsobila skutečně zásadně, díky ní má někdo zelenou a krásnou přírodu, my máme vyschlou a strádající Saharu. Smutné.
Netuším proč, ale pod článkem, ke kterému se snažím komentovat jsem snad desetkrát byla vyhodnocena jako spam.Asi zlobím, tak se snažím to uložit alespoň sem ??
Odpověděla jsem u toho výletu, někdy ty komentáře padají do spamu (nevím proč), ale já to jednou za čas projdu a zveřejním. 🙂